tisdag 26 januari 2010

Strö Lite Socker På Mig Som Bara Du Kan

"Allt är mycket osäkert och det är just det som lugnar mig"

Åker buss till Mölndal. Allt känns så längesen.

Någon sa en gång till mig; det som irriterar dig hos andra finner du i dig själv.
Och jag tänker, att kanske är det så.
Någon helt annan sa en helt annan gång till mig; människan är ett djur med instinkter som bör litas på. Och jag tänker, att så är det nog.

Man får alzheimers av D-vitaminbrist säger de på sjukhusutbildningen. Det är inte säkert säger alzheimersforskaren. Nu äter jag D-vitamin. Man vet aldrig. Och så alla de där grejerna som finns i en cigarett.

2 kommentarer:

Sara Karlsson sa...

åh. det där tänkte jag på idag på (föreläsningen av ngn anledning)med att man mest irriterar sig på egenskaper hos andra som man också själv har. jag tror stenhårt på det.

Hanna sa...

Haha dåligt betyg till föreläsaren kanske. Jo, men samtidigt är det väldigt jobbigt att tro så. Lättare att inte behöva ifrågasätta sig själv med obekväma sanningar.