fredag 1 januari 2010

For Emma

"Det är en massa bögar här som raggar på mig"

Det är kallt. En sådan kyla som på leriga landsvägar med män och kvinnor som viker sig dubbla för att söka värme från den egna kroppen. Utvandring och stenar som måste bändas upp från åkrar.
Tur då att det är en inkorrekt känsla.

Ett år har gått. Igen. Det blir lätt så; att man summerar. Tänker på alla de som kom och gick.
Han som gjorde sönder min lampa. Eller om det var jag. Att jag skrattade mycket och att han var vacker. Jag tänker på Bay of islands. På blåmålade vänner. På två femtonåringar som försöker smyga ut vinflaskor från ett toalettfönster. Och alla de där kvällarna och nätterna då vi klättrade ut på taken.
En kall natt ute i mölndal. En borttappad M och en annan pappa som bäddar ner en allt för berusad femtonåring. En annan natt med A och M och S och stora ringar i öronen, en hiphopkonsert på ett kulturhus någonstans.

Så; Lovisa och Niklas och Majli och Ylva och My tack för fina fester.

Idag har jag slipat ett bord nästan klart. Och en dag snart ska jag laga den där lampskärmen.

4 kommentarer:

Majli sa...

tiden går. jag är dock inte borttappad längre.

Agnes sa...

Dessa krypton. Är jag A? Eller en annan A? Vilken konsert?

Puss!

Hanna sa...

Du är A. Du är alltid A. Fattaru på frölunda kulturhus. Men, såg vi dem, eller gick vi innan? Det är frågan?

Agnes sa...

Vi såg dem. Det var en genant upplevelse, eftersom övrig publik inte fattade att man klappar in ett extranummer ALLTID. Således ingen "Mina hundar". Minns också fritidsledaren...