torsdag 3 april 2008

Strangers In The Night

There´s no such thing as a free lunch

Ett minne; Det är sommar. Pappa har hyrt ett hus på flatön. Det är på den tiden då jag läser Frida´s sommarnummer. Mamma och Björn är på besök och vi spelar krocket i trädgården. Runtomkring är alla de där vidriga spyflugorna. Mitt klot kommer lite avsides och det krävs ett hårt slag. Träffa inte min bil nu, säger Björn. Och hur krocketklotet flyger i en perfekt båge, förbi Björns risiga Saab, för att landa mitt på motorhuven på pappas röda cabriolet. En buckla är ingen buckla.

Idag är jag och Alice på museum. Vi tittar på fiskar. Sedan promenerar vi in till stan.

Jag har spränghuvudvärk. Bör skaffa linser tror jag. En linstyp som blivit allt mer populär är linser i silicon-hydrogelmaterial skriver wikipedia.
Har tills dess tagit beslutet att aktivt upphöra med att hälsa på folk, alternativt kisa mera. Det känns alltid lika obekvämt att några meter senare inse att man vinkar åt en främling.

Inga kommentarer: