torsdag 10 april 2008

Johnny Loves Rosie

"Jag går aldrig och lägger mig, jag bara vaknar och vaknar"

Jag har tappat mina nycklar. Jag har varit inne i varenda affär från magasinsgatan till hagaparken. Ingenstans. Fruktansvärd ångest.

Och en del människor gör man allt för; Jaha, du vill att jag ska gå över de här glödande kolen, det gör jag gärna.

Jag sjunger Bä bä vita lamm för Alice. Folk sneglar. Vi tar en promenad med Bianca. Hon ringer och får reda på att hon kommit in på scenskolan. Vi står och hoppar i sanden på en lekplats. Strax efter inser jag det fatala misstaget att ha givit mina nycklar till en ettåring.

Mörkrets furste ligger brevid mig och läser The Game. I den kan man lära sig hur man spelar olika slags spel.

En gåta;
Den som bygger mig behöver mig inte.
Den som köper mig vill inte ha mig.
Den som får mig vet inte om att den behöver mig.
Vad är jag?

Inga kommentarer: