tisdag 22 april 2008

I Hear Your Voice In Every Sound

"Och hon du älskade en gång, och kanske älskade dig. Spelar det någon roll? Nej kanske ingen, kanske allt egentligen."

I helgen; Jag går promenad med Ipod och Håkan. Läser om Serbgranen och om granen. Sedan orkar jag inte läsa fler skyltar.

Diverse fester med mer eller mindre trevliga möten.

Och det är någonstan mellan det att han tror att mina föräldrar heter Annika och Ragnar och att jag tycker mig höra honom kalla mig för Julia som jag inser att han inte vet vem jag är. Möter en gammal barndomsbekant, vi samtalar för länge för att det ska kännas bekvämt att berätta att han tagit fel. Jag håller god min. Jag känner mig jävligt störd.

En del människor verkar snarare mer kapabla till att visa sin oförmåga än vice versa. Petter orkar knappt ropa på vargen längre och människor bara fortsätter att såra varandra. Det gör mig ont.

När jag blir stor ska jag ha en stor trädgård med bara körsbärsträd i.

"Och du undrar vem som kysser henne nu, och du undrar vem, vem om inte du"

Inga kommentarer: