söndag 23 mars 2008

Just Like Honey


Dödsdansen.

Och allt flyter. Även om jag ofta ställer mig tveksam.

Det är Påskafton igen, hemma hos pappa. Han frågar vad jag ska göra i Påsk. Jag säger att jag tycker att påsken är slut. Pappa säger att man inte kan säga så. Att jag aldrig på nyårsaftons eftermiddag skulle säga att nyårsafton är slut. Fredrika säger att hon tycker att Påsken inte finns. Sedan äter vi mat som är gul av saffran och god.
Sedan; EN drink i goda vänners lag på någon bar någonstans.

Och kanske är det så, att jag är utsatt för ett kosmiskt skämt. För jag förstår faktiskt inte hur det är möjligt.

Och springa hem och äta ett påsklamm. Det låter bestialiskt på något vis. Tankarna förs till den där artikeln i tidningen idag. 73 400 000 nötkreatur i Amazonas. 73 400 000 nötkreatur man inte vill möta i en mörk gränd.

Inga kommentarer: