fredag 14 mars 2008

I See You Everywhere Around

"Hur kul är det på Skål egentligen? Jag menar det finns ju en ram runt Skål för hur kul man kan ha där."

Idag; var jag hos tandläkaren. Det är fantastiskt hur man på ett kick blir niohundra spänn fattigare. Det går så snabbt. Jag ska bara borra lite säger han. Jag lever på något sätt med föreställningen om att det tar tid att förlora pengar. Att det är en process.

Igår; var jag inne på T-Livs. En affär som jag besökte senast under gymnasiet. Även om jag ramlat förbi där alltför många gånger sedan dess. Jag tyckte mycket om någon som jobbade där på den tiden.

Det märks att det börjar bli vår. Det tar sig uttryck på det viset att man plötsligt träffar på folk igen. Jag tycker mig även hela tiden se folk som inte alls befinner sig i den här staden. Men så är det ibland.

Och den där serien om Kreuger som gick på tv julen -98. Såg den igen för ett tag sedan. Jag tycker fortfarande om den. Diskuterar med Ylva om det är så, som när hennes pappa blir överväldigad av att någon gammal film visas på tv. En film som i själva verket är riktigt dålig, bara det att han har någon form av minnen till den.

Men, ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.

1 kommentar:

Agnes sa...

Jag betalar 40 spänn i månaden för att aldrig mer behöva betala en tusenlapp för basal tandvård. Du borde också skaffa försäkring.