torsdag 23 oktober 2008

Cuz If You Liked It Then You Should Have Put A Ring On It

"Man kan inte vara kär i mig i tio år, jag förtjänar inte det, mig är man kär i under ett halvår. Högst"

Det är fest. Mörkrets furste pratar om hipsters som bor i grottor och kommer fram under särskilda tillställningar. Folk dricker gratissprit, trängs och spiller på heltäckningsmattor.
Maj får blåbärssoppa på sin kjol. Jag får ett sms som lyder "sluta HATA mig".
Och gud kallade ljuset dag, och mörkret kallade han natt. Och det var afton. Och det var morgon. Den första dagen.

Den första dagen; vi dricker kaffe. Vi pratar om squash. Vi pratar om genetik. Och vi pratar om balett.

Och visst är det så att det finns saker som man måste göra. Ord man måste säga. Annars är man ingenting annat än en, ja du vet.

Inga kommentarer: