söndag 8 juni 2008

Sommaren I City

"Du var inte rädd, du var feg"

Idag; är en sådan där dag då jag skulle ha hunnit med mycket. Men hann med mycket lite.

Ett minne; "Man ska inte fly ifrån något man inte kan återvända till" står det i ett sms jag får från en vän. Jag sitter på en buss på väg till Oslo. Det råkar falla sig så att jag dagen innan spenderat kvällen i allt för många goda shotars lag. Jag mår väldigt illa. En ofrånkomlig situation helt enkelt. Och busstoaletten är just så liten som busstoaletter brukar vara. Jag går ut igen och sätter mig på min plats. Känner mig som världens sjukaste människa och försöker hålla munnen stängd resterande tid av resan.

Jag känner mig sällan särskilt modig. Ibland händer det att jag kastar mig ut ifrån plan, eller från broar (med rep i foten) som för att motbevisa mig själv. Men det är inte samma sak, jag vet det.

Jag och Mörkrets furste har köpt rabarber. Vi ska göra rabarberpaj. Nu kan allt hända.

Inga kommentarer: