onsdag 27 februari 2008

If This World Were Mine

Ty det angår dig när grannens vägg brinner, heter det.

De där människorna man springer förbi hastigt varje dag i trappan eller hör mumla bakom väggen på kvällarna.
Kunskap om andra som är av det slaget, grundad på hastiga iaktagelser eller lösa rykten, ger alltid upphov till vissa spekulationer.

Det ligger en hund begraven

För, jag tycker att det är lite underligt att de som bor under, en familj på ca trettio personer, länge bodde i en näst intill tom lägenhet. Sedan det stora flyttlasset kom för några veckor sedan syns de allt mer sällan till.
Väck ej den björn som sover
Och, jag undrar hur han som bor brevid blev så arg. Han är inte bara osympatisk, han tränar också ultimate fighting och ser ut som att han har en viss förkärlek till sådant-man-äter-och-blir-stor-och-stark-och-agressiv-av.
Det går vissa rykten om att han skulle sälja olagliga substanser av något slag, tyärr tror jag att dessa rykten har väldigt liten förankring i det som kallas sanning. Men jag lever på hoppet.

Städa framför din egen dörr innan du städar framför dina grannars, heter det också.
Men; världen skulle vara trevligare om alla människor vore charmiga. Kan det sägas tillräckligt många gånger?

Sedan jag och Mörkrets Furste smälte choklad och smetade ut det på pannkakorna tillsammans med sylt och grädde, så har jag inte varit sugen på pannkakor. Jag brukar alltid vilja äta pannkakor. Det här är en helt ny känsla. Nu kan vad som helst hända.

Inga kommentarer: