lördag 23 februari 2008

Everybody Knows This Is Nowhere

Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet.

I morse dricker jag te för att det av någon anledning känns nyttigare. Det resulterar istället i att jag dricker både en kopp te och en kopp kaffe till frukost.
Och idag har jag ett ögonblick med den sura tanten på Hemköp. Hon är verkligen extremt sur, vanligtvis är hennes läppar så sammanpressade att man ibland funderar på om hon ens har någon mun. Men idag; hon skrattar. Och jag skrattar.
Och kanalerna svämmar över, och en bil välter på den stora bron. Och man får akta sig så att man inte blåser bort.

Ibland är livet på det viset att ingenting får gå fel. Minsta lilla rörelse kan vara förödande. Och hur man andra gånger bara balanserar vidare, helt oberörd.

Min vän Mörkrets Furste säger att man inte får fega med livet. Och min vän Ylva säger att livet inte är lätt.

Min önskelista:
Vår
Varmare vindar
alternativt; en resa till ovannämnda
ost och vin på en liten bricka
alternativt; kaffe och ett bakverk på en liten bricka

1 kommentar:

ellen sa...

jag tar med mig malbec från argentina så får du stå för osten.