fredag 5 september 2008

A Young Summer´s Youth

Det är en tröst att hösten är så vacker

Igår; jag viker kläder med hjälp av en vikbräda som det står Rocky på. Jag har jeanskjol och T-shirt med tryck på mig. För mig själv tänker jag att det är på den tiden då Rocky fortfarande finns.

Idag; Dricker kaffe med A i allé. Träffas av ett löv. Dricker mer kaffe med rullväska och DN.

Nu; Åker tåg.

En del utav oss slutar aldrig leka. Andra slutar aldrig låtsas. Fördelen med det förstnämnda är; att man vet att det bara är en lek. Problemet med det sistnämnda är att sanningar bara går att bortse från till en viss grad. Att lögner hinner ikapp. Och att en lögn; så lätt kan sluta med att man skjuter sin dotter, sin fru och alla djuren på ens stora fina gård i huvudet.

Min vän Mästerkatten leker, men hon låtsas inte. Hon vet att livet kan ge många gråa hårstrån. Men hon skall inte misströsta för det; snart få hon ta på sig sina blanka stövlar och sparka omkring i höstlöven. Då blir allt bra.

Men; vart ska vi nu gå?

1 kommentar:

Agnes sa...

Minns vi Impuls? Ja, vi gör.