torsdag 8 maj 2008

It Ain´t No Use To Sit And Wonder Why, Babe

"Jag orkar inte bry mig om det nu, jag står ju här och spelar boule"

I morse ser jag Caleb i OC snedda över spårvagnsspåret. Rättelse; i morse ser jag en man oerhört lik Caleb i OC snedda över spårvagnsspåret. Omskakande.

Min barndomsvän Josefin har vid upprepade tillfällen uttalat att jag var ett sådant barn; som satt i sandlådan en hel dag med vita kläder utan att bli smutsig. Att hon i sin tur lyckades bli lika sandig och snorig varje gång. Hurvida detta är en efterkonstruktion framgår ej, men livet verkar ha förändrats en del sedan dess.
Efter en dag i sandlådan är mina vita skor smutsgrå. Och alla de där små svarta handavtrycken på mina ljusa tröjor.

Det man icke kan tala om, därom måste man tiga. Sa en man en gång.

Inga kommentarer: